KultuRadande #2


Maj.
Maj to mój ulubiony miesiąc.
Nie dlatego, że świętuję pierwszy rok prowadzenia bloga (i nie poddałam się!). 
Powodem jest przyroda, która się budzi i zachwyca swoim wyglądem. 
Jeżeli rozpoczął się mój miesiąc, oznacza to, że czas podsumować kwiecień. 

Film




Piękna i bestia to jedyny film, który obejrzałam w kinie. Historię każdy zna, nie trzeba streszczać fabuły. Bo kto nie słyszał opowieści o Belli, która chcąc uratować swego ojca, zgadza się na mieszkanie w domu Bestii? O miłości nie od pierwszego wejrzenia? 


Idąc do kina miałam obawy, czy aby na pewno nie wyjdę z sali rozczarowana. Staram się unikać musicali, ponieważ jest to najmniej lubiany przeze mnie gatunek filmowy. Dodatkowo, negatywne wypowiedzi jeszcze bardziej namieszały mi w głowie. 
Mogę z czystym sumieniem powiedzieć: film był cudowny. Kostiumy, muzyka czy gra aktorska- wszystko mnie oczarowało! Podobnie jak główna bohaterka, powoli zakochiwałam się w księciu i muszę przyznać, że mimo wszystko- wolałam Go pod postacią Bestii. I ta biblioteczka! 
Chyba nie muszę nic więcej pisać.

Serial

    
Clique to nowość w HBO. Holly i Gorgia przyjaźnią się od dzieciństwa. Razem studiują, mieszkają obok siebie, są nierozłączne. Również mają wspólny cel: chcą dostać się na elitarny staż organizowany przez wykładowcę ekonomii- McDermida. Jednak nie każdy ma szansę tam się dostać. Aby zwiększyć swoje szanse, Gorgia postanawia zbliżyć się do dziewczyn, które należą do prestiżowej organizacji studenckiej. Przyjaźń z Holly zostaje wystawiona na próbę.


Po opisie wywnioskowałam, że serial nie będzie wymagał ode mnie zbyt intensywnego myślenia. Oczywiście, już po pierwszych minutach oglądania zrozumiałam, że się mylę.
Sezon posiada jedynie sześć odcinków, jednak z każdym obejrzanym wciągałam się jeszcze bardziej. Nikt nie wie, co dzieje się za drzwiami organizacji i ile trzeba poświęcić dla upragnionego stażu. I zakończenie, które wszystko wyjaśnia (tym samym wbijając widza w siedzenie).
Jednak (dla mnie) ten serial miał wielką wadę. Aktorka, która grała jedną z głównych bohaterek (Holly) za nic nie pasowała mi do tej roli. Cały czas mnie irytowała, przez co nie mogłam się w stu procentach skupić na fabule. Ale to tylko moje zdanie. Wam może się spodobać.

YouTube


Life is Strange to gra, którą ponownie obejrzałam w kwietniu. Tak, obejrzałam a nie grałam. Osoby, które choć trochę mnie znają, wiedzą, że uwielbiam oglądać gry na YouTubie. Jakoś od dziecka wolałam przyglądać się niż sterować postaciami (przynajmniej jak coś strasznego się działo, mogłam schować się pod kołdrę). 


Akcja rozgrywa się w amerykańskim miasteczku. Główna bohaterka, Max, jest studentką fotografii na Akademii Blackwell. W szkolnej toalecie odkrywa, że posiada moc cofania czasu, dzięki czemu może uratować swoją przyjaciółkę Chloe. Jednak Jej działania wpływają na późniejsze wydarzenia (wywołuje tzw. efekt motyla).

Jest to jedna z lepszych gier, jaką kiedykolwiek widziałam. Nie tylko ze względu na grafikę czy niesamowitą muzykę. Fabuła odgrywa tutaj najważniejszą rolę. Wybory, które trzeba dokonać i konsekwencje z jakimi musimy się uporać. To jak postąpimy, będzie miało ogromny wpływ na przyszłość obu dziewczyn (jak i również całego miasta).
Zachęcam do kupienia lub obejrzenia (polecam Wam mój ulubiony kanał: yoji720). 



Krótka Przerwa- u dziewczyn znajdziecie wszystko, co może Was zainteresować. Mówią o książkach, serialach (tak właśnie trafiłam na ten kanał), kobietach i kulturze. 

Jeżeli znajdziecie chwilkę, zróbcie sobie krótką przerwę i zajrzyjcie na kanał Justyny i Natalii, bo naprawdę warto: https://www.youtube.com/JustynaSucheckaNataliaSzostak


Miłego!

2 komentarze:

  1. Również byłam oczarowana Piękna i Bestia - do tego stopnia, że wybrałam się drugi raz :) z tym że akurat u mnie to nic dziwnego - kocham musicale i biorąc pod uwagę aktorów wiedziałam, że się nie zawiodę. I zainteresowałas mnie grą, grafika wygląda super *.*

    www.bookish-galaxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię te polecajkowe serie :)
    O filmie pisałam już u siebie i zgadzam się z Tobą w 100% :) <3
    Co do serialu, mam nową miłość, o której w kolejnym poście na ten temat, więc póki co nic nie zdradzę :D A że na liście mam jeszcze kilkanaście innych seriali do obejrzenia, ten polecony przez Ciebie będzie musiał niestety trochę poczekać :)
    O dziewczynach z Krótkiej Przerwy gdzieś słyszałam, przewinęły mi się też w polecanych na YT. Ale mam tak dużo subskrypji, że z czytaniem i ogarnianiem życia nie nadążam :D Ale zerknę na ich kanał, trzeba wspierać polskich booktuberów :)
    Ściskam! :*

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 radandenelia , Blogger