Mroczny kącik #11: Przemysław Piotrowski "Piętno"



Skrzypienie śniegu za plecami. Ciepły strach rozlewający się po ciele. Wola Boga. Obłok cuchnącej pary otulającej jego kark i policzki. Gdy ksiądz umierał, nie był w stanie zrozumieć, dlaczego Bóg wezwał go do siebie, wysyłając po niego samego diabła.- Sfora 

    Kiedy koleżanka z pracy pożyczyła mi "Piętno" nie wiedziałam czego mam się spodziewać. Tutaj powiedzenie "nie oceniaj książki po okładce" idealnie pasuje. 

    "Piętno" to z krwi i kości czysty thriller kryminalny, który z każdym rozdziałem potrafi zaskoczyć czytelnika. Okrutne morderstwa, zagadki związane z przeszłością komisarza Brudnego oraz intrygi, to wszystko zostało tak "lekko" napisane. Piotrowski ma dar do pisania, bo nie pamiętam kiedy ostatnio tak szybko i z przyjemnością czytałam o brutalnych rzeźniach (a sporo w książce ich było). 

    Cała seria o komisarzu Igorze Brudnym jest warta polecenia, każda część wprowadza nas w inny świat morderstw, które łączą się w jednym wspólnym punkcie.  Aż nie mogę doczekać się, kiedy w moje ręce wpadnie "Zaraza" i najnowsza część "Bagno".

    Miłośnicy kryminałów oraz trzymających w napięciu thrillerów powinni być zachwyceni tą pozycją, a osoby, których wcześniej okładka odrzucała (nie powiem, sama na początku myślałam, że mam przeczytać horror) nie powinny mieć obaw.

Swoją drogą, czy tylko ja mam wrażenie, że grafik troszkę inspirował się Beksińskim? :)  


8 komentarzy:

  1. Mam tę książkę i na pewno ją przeczytam, gdyż lubię takie soczyste kryminały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać po przeczytaniu co sądzisz o książce!

      Usuń
  2. Mam tę książkę, ale jeszcze jej nie czytałam. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz mocne kryminały to nie czekaj! ;)

      Usuń
  3. Mi też ta okładka nasunęła podobne skojarzenie malarskie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten tytuł mam już od dawna zanotowany, ale jeszcze jakoś nie miałam okazji poznać tej książki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Jak już zaczniesz czytać to na pewno nie będziesz mogła oderwać się od niej <3

      Usuń
  5. Książka raczej nie dla mnie, ale moje pierwsze okładkowe skojarzenie to zdecydowanie Beksiński. ;D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 radandenelia , Blogger