KultuRadande #3



Sporo czasu minęło od ostatniego wpisu.
Dobrze, że istnieje taka strona jak filmweb, bo szczerze powiedziawszy miałabym problem z odświeżeniem pamięci. Przez ostatnie miesiące wiele filmów i seriali przewinęło się w moim życiu, jednak nie o wszystkich dzisiaj będę pisać. Nie chcę, by ktokolwiek zasnął podczas czytania, prawda?


Seriale



Ku'damm 56 to niemiecki miniserial. Historia opowiada o konserwatywnej matce i trzech córkach mieszkających w Berlinie w latach 50 ubiegłego wieku. Caterina prowadzi prestiżową szkołę tańca i jej marzeniem jest zapewnić swoim córkom lepszą przyszłość. Oczywiście, nie wszystkie dziewczyny godzą się na narzucony im los, zwłaszcza, że rock'n'roll zaczyna opanowywać serce jednej z nich.



Serial składa się tylko z trzech odcinków 90 minutowych. Może się wydawać, że tak krótka produkcja niewiele wniesie. Błąd! To były najlepsze trzy odcinki, które dotychczas obejrzałam.
Monika wraca do konserwatywnej matki, po tym jak zostaje wyrzucona z prestiżowej szkoły dla panien. Nie potrafi odnaleźć się w rzeczywistości wykreowanej przez swoją rodzicielkę i szuka miejsca, w którym będzie czuć się dobrze. Serial opowiada nie tylko o tańcu i muzyce, wplecione są tutaj wątki o trudnej tematyce, problemach, dotykających także siostry głównej bohaterki. Momentami wstrzymywałam oddech, bo nie wierzyłam w to co widzę na ekranie.
Serial wzruszający, pouczający w rytmie dobrego rock'n'rolla.




Biała księżniczka to serial historyczny opowiadający o skomplikowanej relacji między Elżbietą York a Henrykiem VII. Aby zakończyć tzw. Wojnę Dwóch Róż, król decyduje się poślubić Elżbietę (która swoje serce i duszę dawno oddała Jego przeciwnikowi Ryszardowi III). Czy zmuszenie księżniczki do małżeństwa zjednoczy skłócone ze sobą od trzydziestu lat społeczeństwo?




Porywający serial pełen intryg, nienawiści, namiętności i zdrad. Opowiada on także o trudnych relacjach rodzinnych i dylematach: która miłość jest silniejsza? Do matki, dziecka czy małżonka? Wybierając jedno- można stracić drugie. Muszę jeszcze dodać, że serial powstał na podstawie książki Philippy Gregory, czyli idealna propozycja dla miłośników autorki!


Film 



Ukryte piękno to film opowiadający historię pewnego nowojorskiego specjalisty od reklam, który po osobistej tragedii popada w depresję. Współpracownicy wymyślają plan, który ma na celu postawienie go na nogi i zmuszenie do stawienia czoła rozpaczy.



Zacznę od tego, że obsada jest genialna! I nie ma co się oszukiwać, to wybór aktorów w większej mierze decyduje o jakości filmu. Jeżeli chodzi o samą historię. Artyści zostali wynajęci do odegrania nietypowych ról: śmierci, czasu i miłości. Każde z nich odbywa osobistą rozmowę z głównym bohaterem. Oczywiście, wszystkie wydarzenia i postacie, a także ich problemy łączą się w spójną całość. Żaden temat, który był poruszony w filmie nie został na końcu pominięty czy zostawiony bez odpowiedzi. Każdy element jest dobrze dopasowany. 
Na marginesie, przygotujcie sobie paczkę chusteczek!



Jutro będziemy szczęśliwi przedstawia zabawną historię mężczyzny, który prowadzi beztroskie życie, aż do pewnego momentu. Jednego, pięknego ranka dowiaduje się, że jest ojcem i sam musi zaopiekować się swoim dzieckiem.



To kolejny zabawny i pouczający film, przy którym nie może zabraknąć chusteczek. Główny bohater na pierwszy rzut oka wydaje się być nieodpowiedzialnym i samolubnym mężczyzną, a tak naprawdę wykazuje się ogromną odwagą wychowując samotnie córkę. Niby żaden wyczyn, jednak dla córki postanawia zmienić swoje życie. Momentami film bawi aż do łez (zwłaszcza, że główny bohater chwilami jest bardzo nieporadny), by później zmienić nasz nastrój. Na jaki? Dowiecie się dopiero po obejrzeniu!



Aż do kości to moja ostatnia dzisiejsza propozycja. Film jest o 20-letniej anorektyczce, która rozpoczyna niekonwencjonalną terapię, by wyjść z choroby, ale także, by poznać lepiej siebie.




Nie zamierzam się dużo rozpisywać na temat tego filmu zwłaszcza, że od jakiegoś czasu internet zalewany jest recenzjami na jego temat. Po prostu, to kolejna dobra pozycja po "13 Powodach", którą należy znać. Przerażająca jest myśl, że choroby związane z nieodpowiednim żywieniem stają się być coraz bardziej popularne- nie tylko wśród młodzieży. 

Mam nadzieję, że zachęciłam kogokolwiek do obejrzenia chociaż jednej z wyżej wymienionych pozycji. Oby również przypadły Wam do gustu!

Miłego!

8 komentarzy:

  1. Serial to chyba cos dla mnie! I zachecilas mnie takze do Aż do kosci :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zachęciłaś mnie do obejrzenia wszystkich produkcji! Już nie mogę się doczekać gdy się za nie zabiorę.


    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Białą księżniczkę chętnie bym obejrzała, bo lubię historyczne produkcje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne tytuły, słyszałam jedynie o jednym z nich, a reszta pozostaje dla mnie zagadką. Z ciekawszych filmów oglądałam ostatnio "Obdarowanych"- piękny i wzruszający, choć nieco przewidywalny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ukrytego piękna ani nie czytałam, ani nie widziałam. Nie znam również serialu, choć ciągle wertuję sieć w poszukiwaniu czegoś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Białą księżniczkę mam już w planach, a "To the bone " - zdecydowanie polecam! Piękny, mądry, wzruszający i cudownie szczery :) Resztę pozycji z chęcią sprawdzę szczególnie "Jutro będziemy szczęśliwi" brzmi zachęcająco.
    Pozdrawiam :*
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli chodzi o seriale, to jestem całkowicie do tyłu :D Ale powoli, powoli będę nadrabiać. Jednak skupię się na tym, co naprawdę mnie interesuje, a nie wyłącznie na tych najbardziej popularnych. Dlatego cieszę się, że powiedziałaś o dwóch, o których wcześniej nie słyszałam. Zainteresował mnie zwłaszcza ten drugi, bo historyczne produkcje wprost uwielbiam!
    "Ukryte piękno" to cudowny film! Też miałam go w ulubieńcach jeszcze na starym blogu :) Cieszę się, że i Tobie przypadł do gustu :)
    "Aż do kości" też mam w planach, a "Jutro będziemy szczęśliwi" trafia na obowiązkową listę do obejrzenia! Uwielbiam tego aktora dzięki genialnej roli w "Nietykalnych", więc i tej produkcji nie mogę sobie odmówić :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie obejrzę. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 radandenelia , Blogger